بخاری کارگاهی چیست؟ راهنمای جامع خرید بخاری کارگاهی

اگر برای کارگاه، تولیدی و محل کار خودتان که متراژ بالای دارد به دنبال یک سیستم گرمایشی هستید، به شما پیشنهاد می‌دهم این مطلب را از دست ندهید؛ زیرا این مطلب به‌منظور راهنمای خرید بخاری کارگاهی و یا به‌اصطلاح دیگر، بخاری صنعتی آماده گردیده است.

بخاری کارگاهی چیست؟

خرید انواع بخاری کارگاهی

بخاری‌های کارگاهی یکی از به‌روزترین و بهترین سیستم‌های گرمایشی برای محیط‌های بزرگ مانند کارگاه‌ها است. سوخت این نوع بخاری‌ها گاز، گازوئیل و نفت است که در کوتاه‌ترین زمان به بهترین شکل ممکن محیط‌های بسیار بزرگ را گرم می‌نماید. پس می‌توانیم بگویم این نوع بخاری‌ها دارای دودسته بخاری‌های کارگاهی نفتی_گازوئیلی و بخاری‌های کارگاهی گازی است.

در سایت تجهیز من انواع بخاری کارگاهی  در برند های روز بازار مانند بخاری کارگاهی انرژی ،بخاری کارگاهی مهیاسان و بخاری کارگاهی گرمسال در ابعاد مختلف با قابلیت گرمایش محیط های مختلف موجود میباشد که شما میتوانید بر حسب نیاز خود و مشاوره با کارشناسان ما ،محصول مورد نظر خود را بی واسطه و از نمایندگی اصلی فروش ،در کمترین زمان ممکن تهیه فرمایید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع بخاری‌ها، کارکرد آنها با سوخت‌های متفاوت است که این عامل باعث می‌شود تا افراد بتوانند بر اساس سوخت موردنظرشان دستگاه مناسب را تهیه نمایید. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این محصولات، انتقال گرما به تمام قسمت‌های محیط اطراف است. در ادامه با این دو نوع بخاری، کاربرد و مزایای آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بخاری‌های کارگاهی نفتی گازوئیلی

بخاری کارگاهی نفتی_گازوئیلی در دسته بخاری‌های صنعتی قرار دارد که از دو سوخت گازوئیل و نفت استفاده می‌کند. این نوع بخاری‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است، قابلیت استفاده از نفت و گازوئیل را به‌صورت مجزا دارند. همچنین جنس کوره این نوع بخاری‌ها از استنلس‌استیل است که در برابر حرارت و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارند. بخاری کارگاهی نفتی گازوئیلی از صفحات چدنی فشرده‌ای تشکیل شده‌اند که این صفحات مقاومت بسیار بالایی در برابر ایجاد شعله و حرارت دارند.

بخاری‌های کارگاهی نفتی و گازوئیلی در کجا استفاده می‌شوند؟

بخاری کارگاهی نفتی_گازوئیلی در صنایع مختلفی مانند گاز و نفت، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، معادن، نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و سایر مکان‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای بخاری کارگاهی نفت و گازوئیلی

فکر می‌کنید استفاده از این نوع بخاری‌های صنعتی چه مزایایی دارد؟ در ادامه با مزایای استفاده از بخاری‌های کارگاهی نفتی و گازوئیلی بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. انتقال و ذخیره‌سازی آسان سوخت:

نفت و گازوئیل به‌عنوان سوخت برای این نوع بخاری‌ها به‌راحتی قابل ‌حمل و ذخیره‌سازی است. زیرا در مقایسه با سوخت‌های دیگر مانند زغال، نفت و گازوئیل حجم بسیار کمتری دارند و چون به‌صورت مایع هستند، انتقال آن‌ها بسیار آسان است.

  1. کاربرد در صنایع مختلف:

پیش‌تر گفتیم که بخاری‌های کارگاهی نفتی گازوئیلی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین برای نیازها و فرایندهای مختلف نیز استفاده می‌شوند.

  1. تأمین انرژی:

یکی دیگر از مزایا بخاری کارگاهی نفتی گازوئیلی تأمین قدرتمند انرژی است. این نوع بخاری به دلیل سوزاندن نفت یا گازوئیل، توانایی تولید بخار با دمای بسیار بالا و فشار قوی را دارد که این بخار معمولاً به‌عنوان منبع انرژی برای انواع ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  1. روشن‌شدن آسان و سریع:

بخاری‌های کارگاهی که از نفت و گازوئیل به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند به‌سرعت به کارافتاده و حرارت موردنیاز را تأمین می‌کنند.

  1. قیمت مناسب نفت و گازوئیل:

نفت و گازوئیل به‌عنوان سوخت رایج و متداول شناخته می‌شود و تقریباً قیمت مناسبی دارند. به همین منظور استفاده از بخاری کارگاهی نفتی_گازوئیلی نسبت به سایر بخاری‌ها کم‌هزینه‌تر است.

  1. تهیه سوخت آسان:

نفت و گازوئیل در بسیاری از مناطق کشور به‌راحتی قابل تهیه است. همین موضوع باعث می‌شود بتوان بخاری کارگاهی نفتی و گازوئیلی را همه جا استفاده کرد.

  1. مستحکم و ایمن:

یکی از مزایای این نوع بخاری‌ها استحکام و ایمن بودن آن‌ها است. زیرا بخاری‌های کارگاهی که سوخت آن‌ها نفتی و گازوئیلی هستند برخلاف سوخت‌های جامد، خرابی کمتری دارند و همچنین احتمال بروز حوادث انفجار و احتراق را به‌مراتب کاهش می‌دهند.

  1. کنترل دما و فشار:

یکی از ویژگی‌های مثبت این نوع بخاری‌ها داشتن قابلیت کنترل دما و فشار است. بخاری‌های کارگاهی نفتی گازوئیلی دارای سیستم‌های کنترل پیشرفته هستند که این سیستم‌ها امکان کنترل دقیق دما و فشار بخار را برای آن فراهم می‌کنند. کنترل دما و فشار در فرایندهای صنعتی حیاتی است.

پس می‌توانیم بگویم که بخاری کارگاهی نفتی یا گازوئیلی باتوجه‌به ویژگی‌های مثبت گفته شده، یک گزینه اقتصادی و کارآمد برای نیازهای حرارتی در محیط‌های صنعتی و بزرگ است. اما توجه داشته باشید که در هر صنعت و مکان خاص، باید شرایط محیطی و نیازهای فنی و اقتصادی خاص آن را بررسی کنید.

بخاری کارگاهی گازی

دومین نوع از بخاری کارگاهی، بخاری گازی است. این نوع بخاری‌ها نیز صنعتی هستند که از گازهای طبیعی، LPGها و گازهای شهری به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنند. بااینکه استفاده از بخاری کارگاهی گازی مزایای متعددی دارد اما خرید و استفاده از آن مانند هر نوع بخاری صنعتی دیگر، نیازمند نگهداری منظم و رعایت اصول ایمنی است تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود و به‌صورت بهینه و کارآمد عمل نماید.

بخاری‌های کارگاهی گازی در کجا استفاده می‌شوند؟

بخاری‌های کارگاهی گازی به‌منظور تولید گرما و ایجاد بخار برای تأمین نیازهای حرارتی در محیط‌های صنعتی و بزرگی مانند کارگاه‌ها، کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، مرغداری‌ها، سوله‌های دامداری و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای بخاری کارگاهی گازی

قطعاً بخاری‌های کارگاهی گازی نیز مانند مدل‌های نفتی_گازوئیلی دارای یک‌سری مزایا هستند. البته برخی از مزایای این دو نوع بخاری یکسان است. در ادامه با این مزایا بیشتر آشنا خواهید شد:

  • پاک بودن سوخت:

گاز طبیعی و ال‌پی‌جی به‌صورت کامل سوخته و دی‌اکسیدکربن و ذرات معلق کمتری تولید می‌کنند. همین موضوع باعث کاهش آلودگی هوا و ایجاد یک محیط کاری بهتر و سالم‌تر خواهد شد.

  • بازدهی بالا:

در این بخاری‌ها حرارت تولیدی نسبت به انرژی مصرفی بسیار بالا است که این موضوع باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت و حتی کاهش هزینه‌ها می‌شود.

  • سوخت‌رسانی آسان:

گاز طبیعی، نیز مانند نفت و گازوئیل به‌راحتی قابل‌تهیه و انتقال هستند و نیازی به دستگاه‌های ذخیره‌سازی پیچیده ندارند.

  • استحکام بالا: بخاری کارگاهی گازی معمولاً دارای عمر بالا و عملکرد ایمن هستند، همین موضوع باعث کاهش نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر می‌شود.
  • کنترل دما و فشار دقیق: این نوع بخاری‌ها مانند بخاری‌های کارگاهی نفتی با استفاده از سیستم‌های پیشرفته، امکان کنترل دقیق فشار بخار و دما را فراهم می‌سازند. این سیستم در فرایندهای صنعتی حیاتی است.
  • کنترل راحت و از راه دور: بخاری‌های کارگاهی گازی به‌راحتی قابل‌کنترل و از راه دور قابل‌مدیریت هستند که همین موضوع باعث افزایش بهره‌وری و کارایی در مصرف انرژی آن می‌شود.
  • ایمنی: این نوع بخاری‌ها با استفاده از گازهای طبیعی یا LPG، ایمنی بیشتری در برابر انفجار و آتش‌سوزی دارند.
  • سرعت بالا در احتراق و روشن‌شدن: احتراق و روشن‌شدن این نوع بخاری‌ها نیز مانند نوع نفتی و گازوئیلی ‌سرعت بالایی دارد و می‌توانیم بگویم که این بخاری‌ها به زمان کمتری برای ایجاد حرارت و بخار نیاز دارند.
  • کاهش هزینه‌ها: به دلیل قیمت مناسب سوخت گازی، هزینه‌های مرتبط با این نوع بخاری‌های صنعتی نیز کاهش می‌یابد.
  • کاربرد در صنایع مختلف: این نوع بخاری‌ها از نظر طراحی و استفاده کاربردهای زیادی دارند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد بخاری کارگاهی نفتی_گازوئیلی و گازی

کاربرد های بخاری کارگاهی

این نوع بخاری‌های دارای کاربردهای مختلفی هستند که در هنگام خرید باید به این کاربردها توجه داشته باشید و طبق نیازتان بخاری صنعتی و یا همان کارگاهی را انتخاب کنید. از این کاربردها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. گرمایش انبارها و کارگاه‌های بزرگ:

برای ایجاد دما و حرارت مناسب در فصول سرد سال در محیط‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید به‌منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به مواد و تجهیزات بر اثر سرما نیز استفاده کنید.

  1. تهویه‌مطبوع:

علاوه بر اینکه بخاری کارگاهی باعث گرمایش محیط می‌شود، سبب تهویه‌مطبوع نیز خواهد شد و به‌عنوان منابع گرمایی در سیستم‌های تهویه هوا و تهویه‌مطبوع استفاده می‌شود.

  1. تأمین بخار:

می‌توانید از این بخاری‌ها به‌عنوان تأمین‌کننده بخار نیز استفاده کرده و برای حرارت‌دهی و تأمین انرژی در صنایعی که نیاز به بخار برای خط تولید و تجهیزات صنعتی دارند استفاده کنید.

  1. تولید برق:

یکی از کاربردهای بسیار جالب این نوع بخاری‌ها تولید برق است. تولید برق این نوع بخاری‌های کارگاهی معمولاً در نیروگاه‌ها، نفتکش‌ها و سایر تأسیسات مرتبط با صنعت نفت و گاز انجام می‌شود.

  1. استفاده در پالایشگاه‌ها:

وقتی می‌گوییم بخاری کارگاهی، شاید با خود فکر کنید که این بخاری‌ها فقط مخصوص کارگاه‌ها تولیدی است. اما شاید برایتان جالب باشد که از این بخاری‌ها حتی در پالایشگاه‌های صنایع پالایش نفت، فرایندهای تصفیه نفت و تولید محصولات نفتی نیز استفاده می‌شود.

  1. صنایع شیمیایی:

از دیگر کاربردهای بخاری‌های کارگاهی می‌توانیم به استفاده از آن در صنایع شیمیایی اشاره کنیم. از این بخاری‌ها معمولاً برای انجام فرایندهای حرارتی و تولید محصولات شیمیایی استفاده می‌شود.

  1. خشک‌کردن دیوارها و سقف در پروژه‌های ساختمانی:

یکی از متفاوت‌ترین کاربردهای بخاری کارگاهی در پروژه‌های ساختمانی است. معمولاً ساختمان‌سازان وقتی در فصول سرد سال برای خشک‌شدن دیوارها و حتی سقف عجله دارند، از این نوع بخاری‌ها استفاده می‌کنند و فرایند ساخت‌وساز را با این کار تسریع می‌بخشند.

  1. دمای کنترل‌شده در محیط‌های خاص:

برخی محیط‌ها و برخی صنایع نیازمند دماهای کنترل‌شده هستند و محیط‌ها به درجه‌ی گرمابی دقیقی نیاز دارند. در این شرایط از بخاری کارگاهی استفاده می‌شود.

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم بخاری کارگاهی، انواع آن، مزایا هر دو نوع و همچنین کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دهیم، تا شما بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

شما میتوانید با مراجعه به سایت تجهیزمن و مطالعه اطلاعات تخصصی محصولات ،تماس و مشاوره با کارشناسان خبره، محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و در سریع ترین زمان ممکن در محل خود دریافت کنید.

لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی تجهیزمن تحویل محصول برای شهر تهران را سه ساعته و برای شهرستان ها 24 الی 48 ساعت انجام خواهد داد.